środa, 11 lipca 2012

podróż do przeszłości

Długo zastanawiałam się jaką pracę wykonać na wyzwanie, które ogłosiło scrapki.pl wyzwanie 37 - Podróż. Pomysł przyszedł mi do głowy, gdy trafiłam na wyzwanie Na Strychu - gazetowo. W tym wyzwaniu chodzi o dodanie czegoś, co kojarzy się z gazetami.
Połączenie podróży z gazetami przeniosło mnie "w słusznie minione czasy PRLu". Dzisiaj trudno w to uwierzyć, ale w tamtych czasach w publicznych toaletach bardzo często zamiast papieru toaletowego były właśnie podarte gazety! Poszperałam trochę w szafkach i znalazłam jeszcze inne relikty z tej epoki. Należą do nich:
- "kartka" na kartki, czyli wkładka zaopatrzeniowa, na której wpisywane były daty wydania kartek, np. na mięso, cukier czy mydło,
- książeczka walutowa, w którą wpisywane były "adnotacje o przydziale i wywozie dewiz przy wyjazdach do krajów socjalistycznych - z wyjątkiem Jugosławii",
- wkładka paszportowa wielokrotna, "uprawniająca do wielokrotnego przekraczania granicy, ważna na kraje: LR Bułgarii, Czechosłowacka RS, NRD, SR Rumunii, Węgierska RL, ZSRR".
Dysponując takimi "ciekawostkami" doszłam do wniosku, że całą pracę wykonam przy użyciu materiałów i narzędzi dostępnych w tamtych czasach. Jedyne dostępne wówczas narzędzia, to dziurkacz biurowy i zwykłe nożyczki a jak ktoś miał znajomą krawcową, to także krawieckie nożyczki z ząbkami! Żadnych nagrzewnic, dziurkaczy i nożyczek z przeróżnymi wzorami, maszynek do embosingu czy wykrojników oraz innych "cudów", od których może się zakręcić w głowie. Tusze były tylko do pieczątek - fioletowe, zielone, czerwone i czarne.






Mając na uwadze powyższe ograniczenia LO wycięłam z białego brystolu A3. Zamiast kosteczek 3D wykorzystałam różnej grubości tekturki, które posłużyły również za ozdobniki. Do tego dodałam beżowy papier pakowy i wycięte z gazety litery. Jedyne współczesne akcenty, to kolorowe zdjęcia "reliktów" i metalowy ćwiek idealnie udający gwoździa mocującego "papier toaletowy", czyli gazety.


3 komentarze:

  1. czasy PRL-u są mi kompletnie obce, ale bardzo podoba mi się Twoje LO ;) dziękuję Ci za tą podróż!

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję wygranego digi candy i zapraszam po "odbiór" nagrody:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale klimaciarska!!! świetna retrospekcja :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i kilka słów :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...